Cât de privatizat este CJ Timis ?!? (IV)

3 Mar

Ca sa nu o mai lungim atat, sa dam drumul la treaba. Astazi, fara introduceri. Concluziile sunt importante si, mai ales, combinatiile ulterioare, care ne demonstreaza ca social-democratii din cercul intim al presedintelui CJ Timis, Titu Bojin, sunt mai ceva ca necrofagii:

– ”Studiind în toate aceste cazuri – chiar dacă revenim asupra ideii – modul cum s-au eliberat acordurile pentru reabilitarea structurii rutiere date de unităţile administrativ teritoriale afectate – urmare răspunsului dat solicitării auditorilor publici externi de Agenţia Naţională de Resurse Minerale – Compartimenul de inspecţie teritorială Timişoara – concluzionăm că acestea au fost eliberate fără a se putea atrage răspunderea în mod direct a agentului economic respectiv în repararea drumurilor comunale şi judeţene afectate şi fără a implica în nici un fel avantaje reale ale comunităţii locale sau ale judeţului Timiş. Analizând sursele proprii ale bugetului judeţean Timiş, exceptând sumele defalcate din TVA, destinate a se executa pe acest segment de viabilizare a drumurilor judeţene, auditorii publici externi constată că niciun agent economic prestator de lucrări de reparaţii sau investiţii nu solicită şi achiziţionează Autorizatii Speciale de Transport[1]– AST, singurul operator în acest sens fiind SC SMITHFIELD FERME SRL care a achiziţionat astfel de autorizaţii, declarând depăşirea masele totale maxime admise[2] impuse de lege pe drumurile judeţene (cuprinsă între 34 – 40 de tone – masă totală maximă a vehiculului, incluzând aici şi tara maşinii ce se ridică până la aprox. 14 tone, restul fiind capacitate de transport legală)”. Asadar, singurii ”fraieri” care platesc taxa de drum sunt cei de la Smithfield SRL!

– ”Analizând rutele şi agenţii economici beneficiari de astfel de AST, se constată, coroborând datele mai sus, că în afară de SC RSG SRL – care este şi unul din operatorii economici cu care UATJ Timiş are contracte de reparaţii curente pe drumurile judeţene – restul operatorilor economici nu operează în domeniul extracţiei produselor miniere şi totuşi declară şi suportă depăşirea maselor totale admise pe drumurile judeţene. Aşadar, niciunul din agenţii economici extractori, amintiţi de auditorii publici externi procesând datele primite de la ANRM referitoale la licenţele/permisele de exploatare, nu apar ca şi verificaţi din punct de vedere al încălcării regulilor de acces pe drumurile publice impuse transportatorilor rutieri. Pana la data contrilului, nu s-a emis nici un proces verbal de contravenţie de către administratorul drumurilor judeţene Timiş (DADPJ Timiş) Totodată subliniem că drumurile cu un trafic intens şi cu un grad mare de risc al depăşirii limitelor maxime admise de tonaj şi dimensiuni ale transportatorilor nu sunt decât parţial cele pe care s-au eliberat AST, prin urmare exista rezerve asupra faptului că activitatea de control a personalului împuternicit în acest scop de administratorii drumurilor de interes judeţean şi de interes local, potrivit competentelor stabilite conform legii, este eficientă”. Cu alte cuvinte, eficienta zero din partea angajatilor CJ TImis. Mai ramane de vazut daca (in)eficienta este (dez)interesata!

Imagine

 -” Faţă de cele sus prezentate, precum şi din cuprinsul Procesului verbal de constatare încheiat şi anexat, deficienţele constatate au fost determinate, în principal de: neinventarierea pe baze reale, măsurători exacte a lungimii, suprafeţei totale a drumurilor judeţene, precum şi neurmărirea cu rigurozitate a lucrărilor efectuate; lipsa unei gestiuni în timpa a modificărilor intervenite asupra drumurilor judeţene prin lucrările efectuate;lipsa urmăririi realizării veniturilor proprii bugetului judeţean din taxe de autorizare pentru utilizarea drumurilor judeţene de vehicule cu depăşiri ale maselor şi/sau dimensiunilor maxime admise ca sursa în acoperirea deprecierilor acestor drumuri;neorganizarea activităţii de urmărire, din punct de vedere tehnic, a angajamentelor legale (contracte), asupra modului de realizare a prevederilor acestora cu privire la perioada de garanţie acordată de executanţii lucrărilor în ifrastructura rutieră judeţeană;înregistrarea unui deficit de personal autorizat în domeniul construcţiilor rutiere, înterţinere drumuri şi poduri (raportat la necesarul de astfel de personal în cadrul serviciului Achiziţii publice, Programare, Contractare şi Urmărire Lucrări funcţionează doar trei angajaţi atestaţi ca diriginţi de şantier din care unul ocupă şi funcţia de şef serviciu)”. Dar vom vedea si de ce, atata timp cat vom avea explicatiile, in episoadele care urmeaza!

Imagine

– ” Atata timp cat la nivelul CJ Timis există riscul apariţiei şi a altor prejudicii generate în principal de cauzele sus prezentate, in timpul controlului, s-au formulat următoarele recomandări: majorarea valorii domeniului public al județului Timiș pe segmentele rutiere de drumuri judeţene;stabilirea şi impunerea unei sume în eliberarea acordurilor pentru reabilitarea structurii rutiere  și a unor lucrări obligatorii de efectuat pentru îmbunătățirea capacității portante a drumurilor utilizate an de an;sistarea  practicilor de scutire de la plata Autorizațiilor Speciale de Transport a operatorilor economici care au contractate direct sau în antrepriză lucrări de reparaţii sau de investiţii;remăsurarea cu exactitate a tuturor drumurilor județene, identificarea exactă a fiecărui drum județean prin stabilirea originii acestuia, a destinației și a lungimii dintre aceste puncte, precum și stabilirea  exactă pe tipuri de îmbrăcăminți a suprafeţei descrise de drumurile județene și comunale ceea ar perimite şi realizarea unei inventarierei reale a domeniului public al judeţului Timiş, din punct de vedere al infrastructurii rutiere;toate operațiunile ce intră în procedurile de achiziție, contractare, execuție și decontare a contractelor de lucrări, precum și de recepție a lucrării contractate să se facă pe lungimea drumurilor poziţionate kilometric împreună cu suprafața descrisă pe această lungime de lățimea reală a acestuia (aria suprafeței), pentru a se putea stabili cât mai exact volumul lucrărilor ce urmează a se contracta și realiza, iar abaterea în execuție de la acestea să fie minimală și bine justificată și documentată;achiziționarea și implementarea unui sistem informatizat care să poată genera planuri de situație, pentru a putea stabili cât mai exact volumul lucrărilor ce urmează a se contracta, deconta și recepționa si stabilirea întinderii întregului prejudiciu şi, evident, luarea măsurilor legale de recuperarea a acestui având în vedere valoarea estimată de auditorii publici externi de 400.679,22 lei”. Cu alte cuvinte, stop jafului din CJ Timis!

PS: acum, ca am terminat prezentarea succinta a combinatiilor din CJ Timis, incepand din aceasta saptamana crosatam cu artilieria grea, un ochi pe fata, un ochi pe dos. Va invit sa va procurati din timp un calculator, ca sa nu pierdeti sirul banilor si contractelor private, aflate in spatele unor decizii ale CJ Timis. Veti afla astfel despre faptul ca Urbanismul din CJ Timis este o adevarata industrie, ca nimic nu se pierde, ca totul se contracteaza sau subcontracteaza pe baza unor intelegeri contractuale private, ca situatiile de lucrari publice nu sunt semnate de dirigintii de santiere, pana nu ”exista o strangere de mana”. Asadar, urmeaza la ”raportul de garda” Constructim SA, Agma Tiuca SRL, Saiftim SA, Cavanaro SRL, Dorimo Imonad SRL, Tehnocer SRL, Balkan Hydroenergie SRL, Procad SRL, Berzobis Star/Construct SRL, Ci CI Consult SRL, BSR&CO SRL, Anca Electric System SRL si inca vreo 100 de societati comerciale.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: